Mezinárodní automobilová federace zveřejnila pravidla, jež by měla platit od sezony 2008. Schválení jejich přesného znění nás však teprve čeká.
Počínaje rokem 2008 budou týmy moci používat tři sezony motory, jež budou homologovány nejpozději k 1. červnu letošního roku. Změny budou moci být provedeny pouze po souhlasu FIA a všech výrobců motorů v F1 angažovaných.
Požadovaná spolehlivost dvou závodů u motorů zůstává zachována, navíc se přidává požadavek na převodovku, která může být beztrestně vyměněna nejdříve po každém čtvrtém závodě. Penalizace posunu o deset míst na startu dozadu za úpravy a opravy vlivem techniky bude nahrazena přidáním 15 kilogramového závaží. Náhradní vozy budou zakázány.
Automobiloví výrobci nebudou moci dodávat své motory více jak dvěma týmům, pokud nedostanou od FIA výjimku. Od sezony 2008 bude větší volnost v používání výrobků jiných týmů.
Monopolní dodavatel pneumatik bude vybrán vždy na tři roky. Každý tým bude mít na závod dvě specifikace gum pro suchou trať, jednu pro vlhkou a jednu do extrémních podmínek. Předehřívání pneumatik bude zakázáno.
Každá stáj bude moci testovat maximálně 30 000 kilometrů za rok. Parc fermé bude rozšířeno už od pátku 18:30 hodin do startu závodu.
Nové týmy nemusí platit jistotu 48 milionů USD, ale pouze 300 tisícový poplatek za přihlášku. Do sezony se však budou muset přihlásit dva roky dopředu v době od 1.3. do 15.11. Pozdější přihlášky bude FIA přijímat jen v případě, že startovní pole nebude kompletní. Maximální počet týmů je stanoven na dvanáct.
Maximální počet závodů v jedné sezoně byl zvýšen na 20.
Se signálem Safety Car bude uzavřen vjezd do pitlane, výjezd zůstane otevřen. Vjezd do boxů bude otevřen zase až v okamžiku, kdy se všechny vozy seřadí za zaváděcím vozem.
Při jednáních o změnách není potřeba souhlasu všech, ale nadpoloviční většiny. Sportovní, Technická skupina a Komise F1 bude mít lichý počet členů, v případě rovnosti hlasů rozhoduje do té doby nehlasující zástupce FIA.
Foto: Renault F1 Team
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.