Pro stáj Renault i finského pilota McLarenu začíná sezóna velmi podobně jako loni. Renault je spolehlivý a rychlý v kvalifikacích i závodech, Räikkönenovi se nedaří.
Renault loni vyhrál první čtyři závody, ze kterých Kimi Räikkönen vytěžil pouze 3. a 8. místo. Alonso zvítězil 3x, jednou dojel 3. Vytvořil si před svým rivalem náskok, který vydržel do konce sezóny. Räikkönen byl většinou rychlejší, ale nespolehlivost McLarenu byla tragická.
Letošní sezóna začíná podobně. Opět dvě vítězství Renaultu, opět jedno pro Fisichellu a jedno pro Alonsa. A Räikkönen má jen jedno třetí místo. Lze očekávat, že McLaren se bude zlepšovat, ale také to nemusí být pravda. Navíc do boje o první místa zasáhnou i Honda a Ferrari, možná i Williams. Hlavní inženýr Renaultu Pat Symonds vidí největší nebezpečí v Räikkönenovi.
"Průběh závodu v Malajsii přesně odpovídal našim předpovědím," hovoří Pat Symonds, hlavní inženýr Renaultu. "Ale nastaly jisté okolnosti, které učinily závod jednodušším. Především Fernando skvěle odstartoval a v první zatáčce smazal skoro celou nevýhodu, kterou nabral v kvalifikaci. A za druhé Räikkönen odstoupil v prvním kole. Tím pominula největší hrozba pro náš úspěch."
Foto: Renault F1 Team, annimages.com
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.