Snad až překvapením byl včerejší dojezd Felipeho Massy do cíle těsně před Michaelem Schumacherem, který měl před svými týmovými kolegy u Ferrari vždy přednost.
Vedení italské stáje ponechalo souboj na obou jezdcích a Felipe Massa nedostal příkaz pustit před sebe Michaela Schumachera, od kterého se většinou očekává více. Eddie Irvine nebo Rubens Barrichello museli v této situaci vždy ustoupit.
"Byl to pro mě skvělý závod, když jsem startoval úplně vzadu a dojel pátý," radoval se z nečekaně dobrého výsledku Felipe Massa. "Tým mi do rádia žádný příkaz nedal a s Michaelem to byl normální souboj o pozici. Užíval jsem si to a neměl jsem žádný problém udržet Michaela za zády. Kdybych startoval z lepšího místa na startu, mohl bych určitě bojovat o stupně vítězů."
Nejhorší použití týmové režie předvedlo Ferrari v letech 2001 a 2002 na rakouském A1 Ringu, který byl jedinou tratí, kde Rubens Barrichello porážel Michaela Schumachera, ale dva roky po sobě musel úspěšnějšího kolegy pustit před sebe, bez ohledu na stav šampionátu. Ferrari za to sklidilo obrovskou vlnu kritiky a od té doby tak průhlednou režii nepoužilo.
"V této počáteční fázi závodu je na týmovou režii příliš brzy," vysvětloval po závodě Ross Brawn, technický ředitel Ferrari. "V neděli Felipe porazil Michaela, o tom není pochyb. Nebudeme jezdcům nic nařizovat."
Že by Ferrari přestalo důvěřovat pouze jednomu jezdci a vsadilo i na podceňovaného Felipe Massu?
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.