Snad až překvapením byl včerejší dojezd Felipeho Massy do cíle těsně před Michaelem Schumacherem, který měl před svými týmovými kolegy u Ferrari vždy přednost.
Vedení italské stáje ponechalo souboj na obou jezdcích a Felipe Massa nedostal příkaz pustit před sebe Michaela Schumachera, od kterého se většinou očekává více. Eddie Irvine nebo Rubens Barrichello museli v této situaci vždy ustoupit.
"Byl to pro mě skvělý závod, když jsem startoval úplně vzadu a dojel pátý," radoval se z nečekaně dobrého výsledku Felipe Massa. "Tým mi do rádia žádný příkaz nedal a s Michaelem to byl normální souboj o pozici. Užíval jsem si to a neměl jsem žádný problém udržet Michaela za zády. Kdybych startoval z lepšího místa na startu, mohl bych určitě bojovat o stupně vítězů."
Nejhorší použití týmové režie předvedlo Ferrari v letech 2001 a 2002 na rakouském A1 Ringu, který byl jedinou tratí, kde Rubens Barrichello porážel Michaela Schumachera, ale dva roky po sobě musel úspěšnějšího kolegy pustit před sebe, bez ohledu na stav šampionátu. Ferrari za to sklidilo obrovskou vlnu kritiky a od té doby tak průhlednou režii nepoužilo.
"V této počáteční fázi závodu je na týmovou režii příliš brzy," vysvětloval po závodě Ross Brawn, technický ředitel Ferrari. "V neděli Felipe porazil Michaela, o tom není pochyb. Nebudeme jezdcům nic nařizovat."
Že by Ferrari přestalo důvěřovat pouze jednomu jezdci a vsadilo i na podceňovaného Felipe Massu?
Foto: Scuderia Ferrari
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.