Úřadující mistr světa nezažil zrovna ideální kvalifikaci. Sice bez problémů postoupil do dvacetiminutového boje o pole-position, ale dostal příliš mnoho paliva a kvalifikoval se osmý.
Před závěrečnou dvacetiminutovkou kvalifikace dostane 10 postupujících jezdců možnost dotankovat palivo na množství, s jakým nastoupí do závodu. Fernando Alonso ho zřejmě dostal více, než chtěl, a přes usilovné spalování se mu nepodařilo vůz moc odlehčit.
Fernando Alonso: "Jsem opravdu hodně zklamaný. Fisico ukázal, jak rychlé je naše auto na tomto okruhu, a já jsem měl být také vpředu. Měli jsme problém s tankovacím zařízením před poslední částí kvalifikace a já jsem potom neměl dostatečnou rychlost v mém nejrychlejším kole s novými pneumatikami. Ale i tak to není špatná pozice a jedno místo ještě získám díky penalizaci Michaela. Auto jako celek je dobré, jezdíme vyrovnané časy, takže pro zítřek nic nevylučuji."
Jestli je pravda, že Fernando Alonso má příliš mnoho paliva, může na druhou stranu mít výhodu v zítřejším závodu, kdy na trati vydrží déle než soupeři a s lehkým vozem se před ně dostane během jejich zastávek v boxech. Musí ovšem vydržet také pneumatiky.
Foto: Renault ČR
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.