Úřadující mistr světa nezažil zrovna ideální kvalifikaci. Sice bez problémů postoupil do dvacetiminutového boje o pole-position, ale dostal příliš mnoho paliva a kvalifikoval se osmý.
Před závěrečnou dvacetiminutovkou kvalifikace dostane 10 postupujících jezdců možnost dotankovat palivo na množství, s jakým nastoupí do závodu. Fernando Alonso ho zřejmě dostal více, než chtěl, a přes usilovné spalování se mu nepodařilo vůz moc odlehčit.
Fernando Alonso: "Jsem opravdu hodně zklamaný. Fisico ukázal, jak rychlé je naše auto na tomto okruhu, a já jsem měl být také vpředu. Měli jsme problém s tankovacím zařízením před poslední částí kvalifikace a já jsem potom neměl dostatečnou rychlost v mém nejrychlejším kole s novými pneumatikami. Ale i tak to není špatná pozice a jedno místo ještě získám díky penalizaci Michaela. Auto jako celek je dobré, jezdíme vyrovnané časy, takže pro zítřek nic nevylučuji."
Jestli je pravda, že Fernando Alonso má příliš mnoho paliva, může na druhou stranu mít výhodu v zítřejším závodu, kdy na trati vydrží déle než soupeři a s lehkým vozem se před ně dostane během jejich zastávek v boxech. Musí ovšem vydržet také pneumatiky.
Foto: Renault ČR
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.