Ralf Schumacher z týmu Toyota potvrdil známou pravdu. Když se daří, vše je snadnější. Síla špičkového jezdce se ale projeví především v době potíží a problémů.
Schumacher se včera na tiskové konferenci vrátil k Bahrajnu, kde Toyoty díky malému gripu propadly. V Malajsii očekává lepší situaci především díky vyšší teplotě, ale vzhledem k tomu, že budou lépe pracovat pneumatiky i ostatním týmům, je s předpovědí opatrný.
„Máme tu jiné gumy a podmínky by nám měly nahrát, ale protože jsme příčinu malého gripu nedokázali zatím jednoznačně určit, nechci předbíhat. Zda to bude lepší teprve uvidíme.“
Vysoká teplota a atmosférická vlhkost dělají strastiplným závod nejen motorům, ale i jezdcům. Ralf k tomu prohlásil: „V minulosti jsem tu měl vynikající monopost, to je pak situace úplně jiná a teplo vám nevadí. Pokud ale není vše jak by jste chtěli, pořádně se u řízení zapotíte a až tolik si závodění neužíváte.“
Ralf Schumacher měl u špičkového vozu na mysli Williams a závod GP Malajsie 2002, kdy dominoval startovnímu poli a bezpečně zvítězil.
Foto: Toyota Racing
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.