Rakousko americký tým Red Bull bude mít na konci roku obě sedačky volné a zkouší na ně získat nějaké eso současného jezdeckého trhu.
„Fernando je už zavázaný McLarenu. Kimi by se k naší značce hodil, podobně i Michael, ale nemyslím si, že by se nám některého z nich podařilo získat. Ale takový Montoya, to by vyjít mohlo, ne,“ ptá se majitel stáje Dietrich Mateschitz.
Získat špičkového jezdce ale není jen tak a nemusí to být vždy otázka finančních prostředků. Jezdecká kariéra v F1 je kratičká a každý špičkový jezdec si rozmyslí podobné přehmaty, jako byl přestup Villeneuva do začínajícího BAR.
Konstruktérská hvězda Adrian Newey by mohl být slušnou zárukou, roční rozpočet týmu také, ale bez továrních motorů je pravděpodobnost úspěšných námluv velmi nízká.
„Už nějakou dobu se mluví o možném zájmu Volkswagenu a není tajemstvím, že spolu na několika projektech intenzivně spolupracujeme,“ potvrdil zájem týmu o motory některé značky koncernu Mateschitz. Smlouva s Ferrari vyprší na konci příštího roku.
Foto: GEPA pictures GmbH
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.