Stáj Franka Williamse o víkendu definitivně ukončila všechny pochybnosti o její konkurenceschopnosti po odchodu BMW, navíc motory Cosworth se ukazují jako velmi kvalitní.
WilliamsF1 Team si v Grand Prix Bahrajnu počínal lépe, než kdokoliv čekal. Mark Webber se dostal až do finalové části kvalifikace a v závodě si ještě polepšil na konečné šesté místo. A Nico Rosberg na sebe upoutal pozornost tím nejlepším způsobem.
Sam Michael, technický ředitel: "V Malajsii budeme mít další vylepšení aerodynamiky našeho FW28. Bridgestone nám přiveze dva odlišné typy pneumatik, které jsme už bohatě otestovali. Po skvělém výkonu v posledním závodě jedeme do Malajsii s velkou agresivitou, chceme uspět."
Mark Webber: "Malajsie je vždy velkou zkouškou vozu, ale hlavně jezdce. Většinou je tam velké horko a počasí je nestálé. Okruh je úžasný, jsou tam všechny typy zatáček, je to trať, kterou si s vozem F1 opravdu užívám. Bude to druhý závod roku, tak doufám, že vybojujeme další dobrý výsledek. V Bahrajnu jsme začali dobře."
Nico Rosberg: "V Sepangu jsem ještě nikdy nejel, takže budu poznávat nový okruh. Budu se muset učit hodně rychle, ale v ténincích si udělám více kol, než v Bahrajnu, abych se připravil. Učil jsem se trať na simulátoru. Myslím, že je hodně zábavná. Bude tam velké horko, což by nám mělo pro závod vyhovovat. Hlavně našim pneumatikám. Bohužel nebudu mít na učení tratě tolik času, kolik bych si přál, ale už se nemohu dočkat."
Foto: annimages.com
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.