Stáj Franka Williamse o víkendu definitivně ukončila všechny pochybnosti o její konkurenceschopnosti po odchodu BMW, navíc motory Cosworth se ukazují jako velmi kvalitní.
WilliamsF1 Team si v Grand Prix Bahrajnu počínal lépe, než kdokoliv čekal. Mark Webber se dostal až do finalové části kvalifikace a v závodě si ještě polepšil na konečné šesté místo. A Nico Rosberg na sebe upoutal pozornost tím nejlepším způsobem.
Sam Michael, technický ředitel: "V Malajsii budeme mít další vylepšení aerodynamiky našeho FW28. Bridgestone nám přiveze dva odlišné typy pneumatik, které jsme už bohatě otestovali. Po skvělém výkonu v posledním závodě jedeme do Malajsii s velkou agresivitou, chceme uspět."
Mark Webber: "Malajsie je vždy velkou zkouškou vozu, ale hlavně jezdce. Většinou je tam velké horko a počasí je nestálé. Okruh je úžasný, jsou tam všechny typy zatáček, je to trať, kterou si s vozem F1 opravdu užívám. Bude to druhý závod roku, tak doufám, že vybojujeme další dobrý výsledek. V Bahrajnu jsme začali dobře."
Nico Rosberg: "V Sepangu jsem ještě nikdy nejel, takže budu poznávat nový okruh. Budu se muset učit hodně rychle, ale v ténincích si udělám více kol, než v Bahrajnu, abych se připravil. Učil jsem se trať na simulátoru. Myslím, že je hodně zábavná. Bude tam velké horko, což by nám mělo pro závod vyhovovat. Hlavně našim pneumatikám. Bohužel nebudu mít na učení tratě tolik času, kolik bych si přál, ale už se nemohu dočkat."
Foto: annimages.com
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.