Jean Todt hodnotí uplynulý závodní víkend, ve kterém Ferrari ukázalo, že je zpět na vrcholu a v letošní sezóně bude bojovat s Renaultem, McLarenem a Hondou.
O tom, že je Ferrari znovu předním týmem, svědčí podle Jeana Todta už ten fakt, že je velmi pečlivě pozorováno konkurencí, která podala na Ferrari stížnost po sobotní kvalifikaci kvůli velmi flexibilnímu zadnímu přítlačnému křídlu:
"Tohle jasně ukazuje, že jsme zpět na špici. Když se lidé znovu začínají zajímat o Ferrari, je to pro nás dobrá zpráva. Nevím o tom, že bychom měli s křídlem problém. Kdyby FIA přišla s tím, že je v tom problém, náš technický ředitel Ross Brown by přišel za mnou, ale FIA žádný problém nepotvrdila."
Druhé místo Michaela Schumachera ve Velké ceně Bahrajnu je podle šéfa Ferrari povzbudivé, když navíc německý pilot ztratil na vítězného Alonsa méně než jednu vteřinu, navíc 20s před dalšími soupeři.
"Samozřejmě jsme už potřebovali vidět, kde zhruba jsme v porovnání s ostatními. Vypadá to, že jsme mezi konkurenceschopnými týmy. Bridgestone odvedl dobrou práci, ale my budeme muset ještě přidat, abychom se dostali tam, kde chceme být. Ale jak jsem řekl, tohle je povzbudivé."
Jean Todt věří, že Ferrari má sezónu dobře rozjetou. Hlavně proto, že zahájilo vývoj letošního vozu velmi brzy a v průběhu sezóny se s nasazováním nových motorů a dalších součástí začně projevovat technický náskok stáje z Maranella.
Foto: Scuderia Ferrari
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.