Jean Todt hodnotí uplynulý závodní víkend, ve kterém Ferrari ukázalo, že je zpět na vrcholu a v letošní sezóně bude bojovat s Renaultem, McLarenem a Hondou.
O tom, že je Ferrari znovu předním týmem, svědčí podle Jeana Todta už ten fakt, že je velmi pečlivě pozorováno konkurencí, která podala na Ferrari stížnost po sobotní kvalifikaci kvůli velmi flexibilnímu zadnímu přítlačnému křídlu:
"Tohle jasně ukazuje, že jsme zpět na špici. Když se lidé znovu začínají zajímat o Ferrari, je to pro nás dobrá zpráva. Nevím o tom, že bychom měli s křídlem problém. Kdyby FIA přišla s tím, že je v tom problém, náš technický ředitel Ross Brown by přišel za mnou, ale FIA žádný problém nepotvrdila."
Druhé místo Michaela Schumachera ve Velké ceně Bahrajnu je podle šéfa Ferrari povzbudivé, když navíc německý pilot ztratil na vítězného Alonsa méně než jednu vteřinu, navíc 20s před dalšími soupeři.
"Samozřejmě jsme už potřebovali vidět, kde zhruba jsme v porovnání s ostatními. Vypadá to, že jsme mezi konkurenceschopnými týmy. Bridgestone odvedl dobrou práci, ale my budeme muset ještě přidat, abychom se dostali tam, kde chceme být. Ale jak jsem řekl, tohle je povzbudivé."
Jean Todt věří, že Ferrari má sezónu dobře rozjetou. Hlavně proto, že zahájilo vývoj letošního vozu velmi brzy a v průběhu sezóny se s nasazováním nových motorů a dalších součástí začně projevovat technický náskok stáje z Maranella.
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.