Především díky Kimimu Räikkönenovi získal McLaren stejný počet bodů do poháru konstruktérů, jako vítězný Renault. Finský pilot zase jednou získal "bednu" po startu z poslední řady.
Räikkönen po smolné kvalifikaci správně zvolil strategii jediné zastávky v boxech. Těžký vůz dokázal řídit vyrovnaně a rychle a do cíle dorazil pouze se ztrátou, jakou nabral za pomalejšími jezdci při probíjení se celým startovním polem.
Montoya si už od pátku stěžoval na vůz a hlavně na motor Mercedes. V kvalifikaci se snažil a páté místo na startu dávalo možnost bojovat přinejmenším o stupně vítězů. Závod tak dobře jako kvalifikaci nezvládl a do cíle dojel o 10s později než týmový kolega startující z poslední řady.
Kimi Räikkönen (3.): "Po včerejším zklamání je to skvělý výsledek, ale věděli jsme po celý víkend, že máme dobré auto. Mysleli jsme si, že máme šanci bodovat, přestože startujeme vzadu, ale získat třetí místo, to je fantastické. Rozhodujících bylo prvních několik kol. Naštěstí se mi podařilo předjet hodně jezdců v první zatáčce, ve druhém kole jsem byl třináctý, přestože ostatní auta byla lehčí. Výsledek je důležitý pro celý tým, který přes zimu pilně pracoval. Nevěděli jsme jak na tom jsme, a všichni říkali, že jsme pomalí. Ale v posledních týdnech jsme se hodně zlepšili. Nebýt včerejší smůly, mohli jsme na tom být ještě lépe."
Juan Pablo Montoya (5.): "Nevyhovovalo mi po celý víkend nastavení auta, to bylo jasné už v trénincích. Páté místo je pro mě pochopitelně zklamáním, protože víme, že auto má na víc, ale tento víkend se mi prostě nedařilo. Ale byl to bezproblémový závod a mít obě auta na bodovaných pozicích může být později hodně důležité. Na ty podmínky, v jakých jsem musel jet, jsou čtyři body dobré. Teď už se těším do Malajsie, kde můžeme výsledky ještě vylepšit."
Foto: annimages.com
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.