Především díky Kimimu Räikkönenovi získal McLaren stejný počet bodů do poháru konstruktérů, jako vítězný Renault. Finský pilot zase jednou získal "bednu" po startu z poslední řady.
Räikkönen po smolné kvalifikaci správně zvolil strategii jediné zastávky v boxech. Těžký vůz dokázal řídit vyrovnaně a rychle a do cíle dorazil pouze se ztrátou, jakou nabral za pomalejšími jezdci při probíjení se celým startovním polem.
Montoya si už od pátku stěžoval na vůz a hlavně na motor Mercedes. V kvalifikaci se snažil a páté místo na startu dávalo možnost bojovat přinejmenším o stupně vítězů. Závod tak dobře jako kvalifikaci nezvládl a do cíle dojel o 10s později než týmový kolega startující z poslední řady.
Kimi Räikkönen (3.): "Po včerejším zklamání je to skvělý výsledek, ale věděli jsme po celý víkend, že máme dobré auto. Mysleli jsme si, že máme šanci bodovat, přestože startujeme vzadu, ale získat třetí místo, to je fantastické. Rozhodujících bylo prvních několik kol. Naštěstí se mi podařilo předjet hodně jezdců v první zatáčce, ve druhém kole jsem byl třináctý, přestože ostatní auta byla lehčí. Výsledek je důležitý pro celý tým, který přes zimu pilně pracoval. Nevěděli jsme jak na tom jsme, a všichni říkali, že jsme pomalí. Ale v posledních týdnech jsme se hodně zlepšili. Nebýt včerejší smůly, mohli jsme na tom být ještě lépe."
Juan Pablo Montoya (5.): "Nevyhovovalo mi po celý víkend nastavení auta, to bylo jasné už v trénincích. Páté místo je pro mě pochopitelně zklamáním, protože víme, že auto má na víc, ale tento víkend se mi prostě nedařilo. Ale byl to bezproblémový závod a mít obě auta na bodovaných pozicích může být později hodně důležité. Na ty podmínky, v jakých jsem musel jet, jsou čtyři body dobré. Teď už se těším do Malajsie, kde můžeme výsledky ještě vylepšit."
Foto: annimages.com
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.