Michael Schumacher včera vyrovnal rekord Ayrtona Senny v počtu pole-position, dnes mu uniklo vítězství o jedinou sekundu. Ferrari může slavit, přestože Felipe Massa chyboval.
Massa udělal hodiny, probrzdil si pneumatiku a musel k mechanikům, kde se zdržel dlouho. Bez chyb neodjel závod ani Schumacher. Od startu až do cíle řídil Ferrari 248 F1 na hranici možností, ale psychicky nezvládl rozhodující momenty.
Na startu jej musel pustit Massa. Když se po druhé zastávce ocitl těsně za Alonsem, zajel pomalé kolo plné chyb. Když se k Alonsovi přiblížil díky pomalejším jezdcům pět kol před cílem, uspěchal předjížděcí manévr, znovu se vzdálil, a už Alonsův malý, ale stabilní náskok nesmazal.
Michael Schumacher (2.): "Tohle je výborný výsledek, a já se opravdu nezlobím, že jsem druhý. Kdyby nám kdokoliv v zimě řekl, že takhle dokončíme první závod sezóny, nevěřil bych. Dnes musíme být maximálně spokojeni s výsledkem. Na druhou stranu, mám přecejen trochu smíšené pocity, protože to vypadá, že jsme mohli vyhrát."
Felipe Massa (9.): "Musím říct, že to je opravdu škoda. Už od začátku víkendu jsem měl konkurenceschopné auto a je smůla, že jsem nemohl bodovat. Dostal jsem hodiny, protože když jsem byl hodně blízko Alonsa a začal jsem brzdit, ztratil jsem zadek a roztočil se. Potom jsem se dlouho zdržel při zastávce v boxech, protože mechanici nemohli vyměnit pravé zadní kolo."
Foto: Scuderia Ferrari
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.