Michael Schumacher včera vyrovnal rekord Ayrtona Senny v počtu pole-position, dnes mu uniklo vítězství o jedinou sekundu. Ferrari může slavit, přestože Felipe Massa chyboval.
Massa udělal hodiny, probrzdil si pneumatiku a musel k mechanikům, kde se zdržel dlouho. Bez chyb neodjel závod ani Schumacher. Od startu až do cíle řídil Ferrari 248 F1 na hranici možností, ale psychicky nezvládl rozhodující momenty.
Na startu jej musel pustit Massa. Když se po druhé zastávce ocitl těsně za Alonsem, zajel pomalé kolo plné chyb. Když se k Alonsovi přiblížil díky pomalejším jezdcům pět kol před cílem, uspěchal předjížděcí manévr, znovu se vzdálil, a už Alonsův malý, ale stabilní náskok nesmazal.
Michael Schumacher (2.): "Tohle je výborný výsledek, a já se opravdu nezlobím, že jsem druhý. Kdyby nám kdokoliv v zimě řekl, že takhle dokončíme první závod sezóny, nevěřil bych. Dnes musíme být maximálně spokojeni s výsledkem. Na druhou stranu, mám přecejen trochu smíšené pocity, protože to vypadá, že jsme mohli vyhrát."
Felipe Massa (9.): "Musím říct, že to je opravdu škoda. Už od začátku víkendu jsem měl konkurenceschopné auto a je smůla, že jsem nemohl bodovat. Dostal jsem hodiny, protože když jsem byl hodně blízko Alonsa a začal jsem brzdit, ztratil jsem zadek a roztočil se. Potom jsem se dlouho zdržel při zastávce v boxech, protože mechanici nemohli vyměnit pravé zadní kolo."
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.