Tým Ferrari dnes dokonale překvapil. Rozhodující bude pořadí v cíli, ale oba rudé monoposty v první řadě čekal jen málokdo. Sedminásobný šampion po vystoupení z vozu neskrýval překvapení.
Sám nemohl skoro uvěřit tomu, jak dokázali hlavní soupeře spolu s Massou zastínit. Michael Schumacher znovu prokázal, proč je pro tým Ferrari tak cenným a že jeho silnou stránkou je schopnost pracovat a motivovat ostatní v těžkých chvílích, ale hlavně se prosadit při nových podmínkách. Sezona je dlouhá a soupeři mohou mít lepší strategii pro závod, přesto ukázalo Maranello pro rok 2006 dobré karty.
Michael Schumacher, 1.Perfektní, tohle jsem opravdu nečekal. Doufal jsem, že budu schopen držet s nejlepšími podobné časy, ale tohle je moc příjemným překvapením po loňské těžké sezoně. Tvrdě jsme pracovali a celému týmu tímto děkuji. Jsem skutečně hrdý na to, že jsem dokázal vyrovnat rekord Ayrtona Senny v počtu pole position.
Felipe Massa, 2.Tuto sobotu si budu dlouho pamatovat, kvalifikovat se při prvním startu s Ferrari do první řady je zvláštní pocit, na který jsem patřičně hrdý. Trochu mi ztížil v závěru situaci provoz na dráze, ale to bude u této kvalifikace častým jevem. Zítra můžeme čekat těžké závody, soupeři budou znovu silní, ale věřím v dobrý výsledek.
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.