GP Bahrajnu, kvalifikace; Ferrari vykročilo za opravou loňské neúspěšné sezony ideálně, když získalo v dnešní premiéře nového kvalifikačního formátu double. Michael Schumacher znovu z pole position.
První patnáctiminutovku zahájil s měřeným časem dle očekávání Ide, jenž svůj ranní výkon zlepšil o dvě vteřiny. Liuzzi záhy opravil nejlepší čas kvalifikace o 5,5 sekundy dolů a v polovině úvodní části nového kvalifikačního formátu se ke svým měřeným časům postupně vydali jezdci středu pole před favority. Čtyři minuty před koncem však byla kvalifikace zastavena červenými vlajkami. Příčinou byl tanec monopostu McLaren kolem vlastního pravého zadního kola, jež spolu se spoilerem z MP4-21 odpadlo samovolně. Na třech kolech se vůz z Wokingu poté doplazil do boxů k mechanikům. Potíže vicemistra 2005 vyvolaly hromadný start prakticky celého startovního pole najednou, neboť času na měřené kolo a postup do další části kvalifikace rychle ubývalo. Spolu s Raikkonenem díky pomalým časům do další vyřazovací části nepostoupili Ide, Sato, Monteiro, Albers a Ralf Schumacher.
Druhou část kvalifikace v délce dalších patnácti minut otevřel nejpomalejší z ještě postoupivších pilotů Liuzzi s vozem týmu Toro Rosso, kterého následovali jezdci týmů Red Bull a Honda. Liuzziho kolega Speed chyboval a ztratil hodně času. Michael Schumacher se spokojil s pomalejším časem Montoyi. Se smykem a nárazem do bariéry bez viditelných následků se musel vypořádat Nico Rosberg. Mimo první desítku zůstali po druhé části Speed, Liuzzi, Trulli, Coulthard, Rosberg a těsně i Villeneuve.
Posledních dvacet minut patřilo už jen deseti nejrychlejším jezdcům, kteří však nebudou moci před závodem dotankovat žádné palivo, proto ihned všichni vyrazili na dráhu. Soukromé týmy byly zastoupeny Webberem s Williamsem a Klienem s vozem stáje Red Bull. Nejrychlejší čas nastavil hned v prvním měřeném kole Barrichello, kterého později překonal Massa. Závěrečné pozice patřily Montoyovi a Heidfeldovi. Se zbývajícími deseti minutami zastavili jezdci v boxech pro nové pneumatiky. Schumacher byl prvním, kdo šlápl na plyn více a zlepšil nejrychlejší čas svého nového týmového kolegy o více než 3 vteřiny. Massa však dokázal odpovědět a opět mu patřilo prozatímní pole position před Schumacherem, Buttonem, Barrichellem a Fisichellou. Na poslední minuty jezdci opětovně přezuli nové pneumatiky. Schumacher zajel rychlé a bezchybné kolo, převzal znovu první pozici a hodil rukavici svým soupeřům. Button, Alonso ani žádný z jejich týmových kolegů nedokázal čas Schumachera překonat. Podobně ani Montoya, Webber a Klien. Nick Heidfeld kvalifikoval po chybě v posledním rychlém kole monopost BMW Sauber do zítřejšího závodu na desáté pozici.
Nutno připomenout, že stále zůstává otázkou, kolik paliva který jezdec vezl v závěru kvalifikace v nádržích a jaký strategický plán zvolil. Bezesporu jsou však favority pro zítřejší závod jezdci Ferrari, Hondy a Renaultu.
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.