Nový spolumajitel týmu Toro Rosso byl na očekávanou otázku novinářů dobře připraven a vhodně volenými slovy ukončil veškeré diskuse o otázce desetiválcových motorů stáje.
„To je dobrá otázka,“ pochválil zástupce médií na včerejší tiskové konferenci Gerhard Berger. „Včerejší šestý čas Tonia se dá vysvětlit snadno. Testovali jsme zde a už od začátku jsme měli výborně vyladěné šasi. Také jsme jezdili s novými pneumatikami a nemusíme motory tolik šetřit.“
Toro Rosso převzalo kontrakt po Minardi, které chtělo od začátku využít výjimku FIA. Proto je v nových vozech STR01 zabudován desetiválec Cosworth, který má omezeny otáčky a množství přiváděného vzduchu.
„FIA upravila předpisy tak, aby byl motor vyrovnaný s konkurencí. Nemáme nejlepší ani nejhorší motor. Je tu několik osmiválců, které jsou rozhodně silnější. Máme tak vyrovnané šance, což bylo jistě cílem. Odmítám tak tvrzení, že máme díky našim motorům neférovou výhodu.“
Berger hovořil i o svém postavení v týmu, jehož šéfem je Franz Tost, kterého zná Gerhard dlouhou dobu a s nímž dobře vychází. „Rozhodně zůstane ve své funkci a pokud bude potřebovat, rád mu pomůžu.“
Foto: GEPA Picture GmbH
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.