Tovární tým japonské automobilky vykročil do nové sezony katastrofálními časy. První trénink oba jezdci vynechali, ve druhém dosáhli časů na úrovni soukromého Midlandu.
Poprvé nemá tým při pátečních trénincích k dispozici třetí monopost se zkušeným testovacím jezdcem Ricardo Zontou a teprve se učí, jak se nejlépe za této okolnosti na nedělní závod připravit. 22. čas Ralfa Schumachera a 24. Trulliho svědčí o tom, že si tým do Bahrajnu velkou formu nepřivezl.
Ralf SchumacherPřes absenci třetího vozu není moje příprava příliš odlišná od té loňské. Ve druhém tréninku jsme získali něco dat. Přesto, že časy nebyly rychlé, učili jsme se poznávat chování vozu v teplých podmínkách. Proti loňskému roku máme na voze hodně změn, musíme tak přes noc situaci analyzovat a vybrat vhodné pneumatiky.
Jarno TrulliŠkoda, že jsem svoji plánovanou práci nemohl dokončit. Měl jsem v plánu odjet dlouhý úsek kvůli volbě pneumatik, ale problém s elektronikou mne zastavil. Nebyl to výborný den, ale máme ještě čas na přípravu pro zítřek. Čeká nás nová kvalifikace, ale cíl je neměnný, co nejlepší čas na jedno kolo.
Foto: annimages.com
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.