Společnost Red Bull představila v noci na pátek při velkolepé noční show vozy svých dvou týmů, se kterými bude bojovat v letošní sezoně o mistrovské body.
Na pronajatém soukromém ostrově uspořádal Dietrich Mateschitz setkání s médii i hosty. Vyvrcholením párty byl film z okruhu Paul Ricard, kde se představily týmy Red Bull a Toro Rosso v akci. Následovalo oficiální představení monopostů RB2 a STR01. Všechny čtyři vozy, které se zítra představí na závodní dráze, se snesly pozvolna na pódium ve hře světel.
Hodně se čekalo především na tým Toro Rosso a jeho lakování. Panovaly obavy, aby se neobjevily na dráze čtyři identické automobily. Jediný vlastník se nezapře, ale u stáje sídlící ve Faenze je použito agresivní znázornění býka rudé barvy se skloněnými rohy. Lakování přední části monopostů je pak prakticky shodné u obou týmů. Kdo čekal, že bude STR01 podobný loňskému úspěšnému šasi stáje Red Bull RB1, nezmýlil se.
Šestice závodních a testovacích pilotů přirozeně nesměla chybět. „Fantastické, film navodil tu správnou atmosféru F1. Zbarvení vozů je perfektní a všichni chceme dosáhnout tento víkend dobrých výsledků,“ prohlásil David Coulthard, hlavní postava týmu Red Bull. Jeho kolega Klien jen dodal, že dnešní večer neměl chybu: „Ostatně jako vše u Red Bull.“
Scott Speed z týmu Toro Rosso je nadšen, že po měsících evropské zimy je mu zase teplo a párty si řádně užíval. Liuzzi byl akcí také nadšen, ale údajně půjde brzy spát. „Zítra mne čeká práce!“ Testman Toro Rosso Neel Jani byl pak ohromen ze všeho nejvíce krásnými ženami a až poté novými barvami vozu.
Foto: Red Bull
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.