Tovární tým japonské automobilky se chystá ke svému dalšímu debutu ve vlastních barvách při letošním prvním podniku šampionátu v Bahrajnu.
Obecně lze soudit podle dosavadních časů z testů, že je Honda s piloty Buttonem a Barrichellem dobře připravena a oba jezdci mají k dispozici monopost RA106, který již najezdil 14 700 kilometrů s minimem technických problémů.
Gil de Ferran, sportovní ředitelMáme za sebou intenzivní a produktivní testy, mezi kterými byly i čtyři dny strávené v Bahrajnu, kde jsme pracovali v podmínkách podobných těm, jaké nás čekají o víkendu. Jak přechodný, tak i letošní vůz prokázal velmi dobrou spolehlivost, což napomohlo rychlému vývoji. Všichni se moc těšíme na přímé srovnání s konkurencí a nemůžeme se dočkat závodního víkendu.
Rubens BarrichelloZa Hondu budu startovat poprvé. Pracovali jsme od mého příchodu k týmu hodně na trati i v továrně a vylepšili auto jak po stránce spolehlivosti, tak rychlosti. Cítím se zde jako doma, očekávám, že budeme konkurenceschopní a nemohu se dočkat víkendu.
Jenson ButtonVůz RA106 je jak spolehlivý, tak rychlý a od začátku jsme mohli jezdit i dlouhé úseky. Získal tím moji důvěru a já potřebný optimismus. Během zimy jsem testoval co nejvíce, zlepšil se v kondici i psychické odolnosti a cítím se silnější než kdykoliv předtím. Věřím v boj o vítězství.
Foto: annimages.com
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.