Německý pilot stáje BMW Sauber Nick Heidfeld prozradil svůj obdiv k Melbourne a australským fanouškům, ale hovořil i o novém týmu, jejich voze a ambicích.
Pro Nicka není podstatné, kde se závody konají, vždy pracuje stejně a plně se soustředí na přípravu monopostu a dobrý výsledek v závodě. „Je ale trochu škoda, že nezačínáme v Austrálii, která je vždy něčím výjimečným. Moc se mi tam líbí a jezdím tam asi nejraději, F1 tam prostě milují.“
Letošní sezona ale začíná pro termínovou kolizi F1 s tradičními sportovními hrami Britského společenství národů v Bahrajnu. „Bahrajnský okruh je ale také zvláštním místem uprostřed ničeho. Je tam jiná kultura, jiní lidé, je to zajímavá zkušenost, ale nijak výjimečná.“
Heidfeld má dlouhodobý kontrakt s továrním týmem, který se chce posunout brzy mezi samotnou špičku Formule 1. Letošní sezona je podle německého jezdce přípravou základů pro další cestu vzhůru a zázraky neočekává.
„O vítězství určitě bojovat nebudeme, nemáme dostatečnou rychlost, ale neříkám, že se nám nemůže podařit při některém závodě plném zmatků překvapit, odhaduji, že bychom mohli jezdit kolem šestého místa, rozhodně se nepovažujeme za slabý tým a s autem jsme spokojeni.“
BMW sice mělo obavy z vibrací osmiválců a první testy v motorárně je potvrdily, ve voze s nimi podle jezdce už ale problémy nejsou. Dlouho se čekalo na potvrzení druhého jezdce, kterým je nakonec bývalý šampion F1 Jacques Villeneuve, který však prožívá v posledních letech těžké časy.
„Je skvělé mít v týmu jezdce s takovými zkušenostmi. Jacques už stál u zrodu nového týmu a jeho poznatky nám mohou být určitě ku prospěchu.“
Foto: BMW Motorsport
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.