Na základě posledních informací o přípravě nových předpisů platných od roku 2008 spolu se zápisem do startovní listiny může nejeden fanoušek přestat situaci rozumět.
Kamenem úrazu jsou totiž dvě naprosto odlišné zprávy ze samotné Mezinárodní automobilové federace. Jedná se o špatně pochopenou terminologii nebo dostala útočná bitevní linie FIA trhlinu a nátlaková fáze ukázala nečekanou skutečnost.
Na straně jedné se dlouze hovoří o potřebě nových týmů, snižování nákladů a nově zvažované možnosti koupě starších šasi. Logickým výsledkem těchto informací je přesvědčení o podpoře vzniku soukromých týmů.
Na straně druhé je tu však neustálé riziko odchodu automobilek z F1 a založení vlastního šampionátu. Aby tuto situaci pánové Mosley a Ecclestone dlouhodobě zažehnali, potřebují podpisy pěti výrobců na nových smlouvách do konce roku 2012. Dost možná i proto Max Mosley, prezident FIA, nedávno prohlásil, že se může do sezony 2008 zapsat jen 12 stájí a pokud automobilky nechtějí o své místo přijít, musí reagovat rychle.
Pokud si ale spočítáme jednotlivé týmy sezony 2006, dojdeme k číslu 11. Jestliže by všichni výrobci podepsali smlouvu s FOM a FIA, zbývá pro nový tým jediné jedno místo. Přitom se hovoří o zájmu Prodrive, Direxiv, Ganassi.
Podporuje tedy FIA vstup nových týmů nebo jde jen o prestižní válku s automobilkami a soukromníci jsou pouze hracími kameny? Dočkáme se opět předkvalifikací o místo na startu nebo dokonce v případě dostatečné propustnosti supermoderních tratí Hermana Tilkeho třeba třicítky vozů F1 na roštu?
Pevně věřím tomu, že jde jen o chybně zvolený argument v nátlakové hře a neminou nás zase plné boxy spolu se zajímavými souboji i v zadních řadách startovního pole...
Foto: Super Aguri Formula 1
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.