Tiago Monteiro sice začal loňskou sezonu méně oslnivými časy, ale nakonec má závodní sedačku k dispozici i letos a Narain Karthikeyan musel vzít zavděk pozicí druhého testmana u Williamsu.
Portugalec je s novým šasi M16 pro sezonu 2006 spokojen, ale nejásá, rozdíl rozpočtu továrních týmů a stáje vlastněné skupinou Midland, je příliš velký. „Pracuje pro ně o mnoho více lidí. Nový vůz je rychlejší loňského, ale žádný zázrak čekat nemůžeme. V průběhu roku ale budeme s novými komponenty zrychlovat,“ slibuje Tiago Monteiro.
Za přímého soupeře pokládá tým Toro Rosso a očekává brzké zlepšení i od Super Aguri, který má velkou podporu Hondy. „Chtěli bychom ale být tak rychlí, jak je Red Bull.“
Loňský týmový kolega Karthikeyan musel stáj opustit a na jeho místo nastoupil Christijan Albers. „Naraina znám už z F3, vždy byl hodně rychlý, ale také dělal hodně chyb, já byl vyrovnanějším. Christijana zatím moc neznám, také se zdá být hodně rychlým, ale zatím nám to spolu jde dobře.“
Tiago je v Midlandu spokojený a kromě roční smlouvy má na něj tým vedený Colinem Kollesem roční opci. Ale pokud by se mu naskytla podobná nabídka, jakou obdržel Alonso u Minardi před přestupem k Renaultu, neváhal by ji přijmout...
Foto: Midland F1 Team
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.