Prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley hovořil v souvislosti s blížící se uzávěrkou přihlášek do šampionátu roku 2008 o dalších zajímavých informacích.
Příčiny radikálních návrhů ze strany FIA jsou obecně známé a jako organizátor šampionátu závodů Grand Prix se federace rozhodla pro boj s těmi, kdož jsou za ně podle jejího pohledu odpovědnými.
„Rozpočty továrních týmů dosahují částky až 400 milionů dolarů, což je pro soukromé týmy nedosažitelné a byly tak zatlačeny na samý okraj. Viděli jsme jejich prodeje a pokud nechceme v budoucnu přijít i o další, musíme situaci řešit.“
Max Mosley vidí cíl v ročním rozpočtu nepřevyšujícím 100 milionů USD. „Je to jako u Olympiády, taky tam nezávodí jen bohatí sportovci.“
Pro F1 od sezony 2008 chce FIA připravit spolu s týmy F1 radikální pravidla, jejichž cílem je právě úspora peněz. „Zatím podepsalo smlouvu o účasti v sezoně 2008 jen šest týmů a další tři tak hodlají brzy učinit. Z hlediska bezpečnosti však bude startovat jen 12 stájí a pro pět současných továrních týmů zbudou v případě zájmu jen tři volná místa.“
Max Mosley očekává navíc propuknutí ropné krize a je přesvědčen o tom, že by měly být automobilky rády, že jim chce FIA ušetřit jejich vlastní peníze. To se nelíbí především Toyotě a Hondě, ale například Renault snahy o úspory nepříliš veřejně (patří totiž stále do skupiny GPWC) podporuje.
Foto: Sutton Motorsport Images
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.