Dlouholetý prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley prohlásil, že o své pokračování ve funkci už usilovat nebude a probíhající mandát je jeho posledním.
65letý Brit stojí v čele FIA od roku 1991, kdy vystřídal Jean Marie Balestreho a je proslulý svým nekompromisním přístupem ke kritickým otázkám kolem Formule 1, jako je stále větší rychlost vozů a rostoucí náklady na provoz stájí.
Za své návrhy řešení bývá často kritizován, sám k tomu však říká: „V roce 2004 jsem už abdikoval, ale FIA chtěla, abych pokračoval. Zdá se však, že moji největší kritici mají z mého prezidentování také největší prospěch.“
Mosley úzce spolupracuje s Berniem Ecclestonem, který kontroluje otázku komerčních práv Formule 1 a peněz do kolotoče plynoucích. Spolu se postavili "diktátu" automobilových výrobců a zdá se, že mocenské slovo výrobců postupně slábne.
Max Mosley se však nevzdává a chce mít svůj stůl před odchodem z funkce dokonale čistý. „Svoji aktivitu v F1 snížím až tehdy, budou-li vyřešeny současné palčivé problémy. S jistotou je můj současný mandát ale posledním a už znám jméno svého možného nástupce.“
To si však nechává Brit zatím jen pro sebe.
Foto: West McLaren Mercedes
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.