Od roku 1997 je ve startovním poli Formule 1 nejúspěšnější bratrská dvojice v historii tohoto sportu, mladší Ralf však přirozeně spokojen není.
Zatímco starší Michael získal již sedm mistrovských titulů, Ralf vyhrál jen šest závodů. „Lidé to vždy cítili tak, že jeden Schumacher plně dostačuje, zvláště když se vedení týmu více soustředilo na mého týmového kolegu než na mne samotného,“ postěžoval si 30letý Ralf Schumacher, současný pilot Toyoty.
Ralfova slova naznačují jeho přesvědčení o tom, že pokud by byl v F1 jediným Schumacherem, dosáhl by lepších výsledků, než jako mladší bratr ve stínu zkušenějšího Michaela, který byl v době jeho příchodu už dvojnásobným šampionem.
Na svoje působení v britském Williamsu Ralf nevzpomíná vůbec s láskou a mrzí ho všechny ty novinové titulky, které si musel za tu dobu přečíst. „Na povrch se ale dostane tak 10% toho, jaká je skutečnost. Po přestupu k Toyotě se však situace zlepšila a já se tu cítím jako doma.“
Už v minulém roce se v jednom okamžiku vztahy mezi bratry Schumacherovými vyostřily, vše pak na veřejnosti oba jezdci taktně uhladili. Skutečností však zůstává, že Ralfovi ubíhá čas, Toyota se podle časů z testů nezdá být ve vítězné formě a mladší z bratrů si neodpustil předpověď o marném boji svého bratra o titul.
„Myslím si, že Michael už žádný titul nezíská. Díky společnému dodavateli pneumatik mám nyní lepší přehled o situaci ve Ferrari a nevidím tam potřebný potenciál. Určitě si užije hodně zábavy, ale na titul nebude mít letos šanci.“
Foto: Toyota Racing
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.