Barcelona – 3. den; Zásluhou Jensona Buttona získala včera japonská automobilka další potvrzení dobré připravenosti na nadcházející ročník šampionátu Formule 1.
Britský pilot zajel s letošním vozem RA106 nejlepší čas okruhu, jenž byl dosažen s vozem postaveným podle předpisů platných pro rok 2006. Hodně zajímavé je však především to, že za svým absolutním rekordem barcelonského okruhu, ještě s vozem BAR a desetiválcovým motorem, zaostal jen o 4 desetiny vteřiny!
Čtvrtým časem potvrdil úspěšný den Hondy další pilot stáje Rubens Barrichello. Opětovně se včera ale dařilo také Renaultu, když druhý a třetí čas patřil právě jeho jezdcům, kteří ztráceli jen setiny. Na dalších místech se seřadily McLareny.
Nejrychlejším zástupcem dodavatele pneumatik Bridgestone byl se sedmým nejlepším časem Nico Rosberg s vozem Williams FW28 Cosworth.
V novém týmu Super Aguri se opět dostal ke slovu Takuma Sato. S vozem SA05 dokončil 58 kol a proti předcházejícím vystoupením zrychlil. Původní desetivteřinovou ztrátu snížil na necelých šest vteřin.
Foto: Honda Racing F1
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.