Dnes ráno na španělském okruhu s vyšší teplotou a ubíhajícím časem zhoustla atmosféra. Proti včerejšímu poměrně poklidnému dni se prudce vystupňovala intenzita práce u všech týmů.
U mistrovského Renaultu si vypili hned ráno kalich hořkosti skutečně až do dna, po spokojenosti se spolehlivostí letošního šasi a obdivu konkurence se oba vozy Alonsa i Fisichelly po výjezdu z pitlane vrátily do pěti minut na plošině nákladního vozu zpět k mechanikům. V případě italského pilota se jednalo o motor, který zakouřil těsně před odstavením vozu R26 na okraji dráhy.
Ostře sledovaný McLaren pracuje intenzivně na pitstopech a startech a během dopoledne patřil k nejaktivnějším týmům na závodní dráze.
Také nový tým Super Aguri je na nohou od samého rána a včerejší slova šéfinženýra Marka Prestona splnila stáj do puntíku. Během noci opravdu hydraulický systém upravili natolik, aby dnes dopoledne mohl nováček v F1 Yuji Ide kroužit jedno kolo za druhým. Časy se však příliš nezlepšily a na špičku Japonec ztrácel kolem 10 vteřin na kolo.
V Barceloně se dnes představily ještě týmy Williams, Honda, Toyota, Midland a nechyběl ani nadějně rychlý Red Bull.
Foto: Auto News Network
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.