Australský pilot Williamsu Mark Webber přiznal, že si v loňské sezoně s technickým ředitelem Samem Michaelem vyříkali své názory. Webber chtěl mít o všem jasno.
„Snažil jsem se o maximum a chtěl jsem vědět úplně vše do posledního detailu,“ vrací se Webber ke své první sezoně u týmu Franka Williamse. „A kvůli tomu mi několikrát Sam Michael nadal, protože jsem se podle něj míchal do věcí, po kterých mi nic nebylo.“
Webber ale vysvětlil, že jeho snahou nebylo komplikovat už tak dost vážnou situaci v týmu, ale ze svých zkušeností ví, že mu v minulosti pomáhalo k lepším výsledkům právě to, že znal auto do posledního detailu a byl schopen z něj vytěžit maximum.
„Nebylo to ale nic vážného, někdy se musí různé názory vyříkat a obě strany si z toho mohou něco odnést.“
Pro letošní sezonu je Mark opět optimistou a šasi FW28 s motorem Cosworth V8 je podle něj velmi dobrým.
„Design auta je daleko agresivnější a tým ho velmi dlouho testoval v aerodynamickém tunelu. Cosworth je sice soukromá společnost, ale jejich motor je opravdu skvělý. Věřím tomu, že budeme mít letos úspěšnou sezonu.“
Foto: WilliamsF1 Team
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.