Šéfinženýr Renaultu Pat Symonds má na časy ze zimních přípravných testů stejný názor jako šéf týmu McLaren Mercedes Ron Dennis, také podle něj nejsou příliš směrodatné.
S blížícími se závody jsou tabulky po každém dni testů ostře sledované a fanoušci jednotlivých týmů zažívají spokojenou euforii nebo mírnou paniku.
Symonds se rozhodl uklidnit obě strany: „Tabulky časů mají menší význam, než se jim obecně přikládá. Je celkem jedno, jste-li první nebo pátí. Například pro Renault jsou důležitější delší jízdy než kratší.“
Každý tým se ostatně musí starat sám o sebe a co nejvíce zlepšit svůj materiál, žádné usínání na růžích s technickým náskokem nebo panika ze ztráty na konkurenci podle Symondse nic neřeší.
Přesto Pat přiznává, že není špatné mít představu o vlastním postavení ve startovním poli pro klid k práci. A s nynější situací francouzské stáje je zatím podle něj vše v pořádku.
„Zatím si myslíme, že jsme s Hondou o kousek před ostatními, ale silný bude i McLaren, který dosáhl několika velmi dobrých časů při delších jízdách ve Valencii a ani Ferrari není daleko.“
Situace se však ještě může mírně podle šéfinženýra mistrovského týmu do prvního závodu v Bahrajnu změnit, protože většina stájí nasadí další modifikace svých vozů.
„Samozřejmě včetně Renaultu.“
Foto: Auto News Network
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.