Japonský tým Formule 1 měl při svém včerejším debutu na okruhu Catalunya u Barcelony vícero potíží a jeho závodní pilot Takuma Sato odjezdil pouhých deset kol.
Dosažené časy byly také nekonkurenceschopné, přesto zůstává šéfinženýr Mark Preston klidným, neboť s takovou situací počítal, a proto je také nakonec tým expilota F1 Aguriho Suzukiho na testech přítomen.
„Naším hlavním cílem byla prověrka systémů elektroniky, hydrauliky a brzd. Naše spolehlivost nebyla dobrá, ale to je i důvod, proč jsme sem přijeli, potřebujeme více testů a odstranit naše potíže.“
Preston vysvětlil příčinu malého počtu odjetých kol tím, že jak dopoledne, tak i odpoledne trápila přepracovaný Arrows označený nově SA05 hydraulika. K tomu se přidal i Satův smyk při testech kontroly prokluzu.
„V noci na našich potížích budeme pracovat a zítra věříme v úspěšnější den,“ dodal Mark Preston.
Jedničkou týmu je bezesporu zkušený Takuma Sato, jenž má zkušenosti jak z testování, tak startů v závodech Grand Prix s týmy Jordan a BAR Honda.
Japonec nechtěl mluvit o konkurenceschopnosti současného vozu, hlavní je pro něj skutečnost, že se zrození nového týmu podařilo tak rychle a vůbec se objevili na trati.
„Dnes to bylo skvělé, fantastický okamžik pro nás všechny. Každý člen stáje pracoval na maximum, abychom to stihli,“ uvedl v úterý Takuma Sato.
Základem vozu SA05 je staré šasi Arrows A23 z roku 2002, které tým přepracoval do souladu s platnými předpisy. „Základ vozu je už značně starý, udělali jsme sice maximum aby bylo použitelné, ale musíme zůstat realisty. Prvním krokem bylo postavit se na start.“
Sato sice připustil, že týmové podmínky se nedají porovnávat se situací u BAR, ale nadšení a atmosféra při zrodu týmu ho úplně nadchla.
Foto: Auto News Network
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.