Doslova drtivý návrh na snížení nákladů, který zveřejnil při poslední příležitosti prezident FIA Max Mosley, pochází od samotného týmu Renault.
Když Mosley prohlásil, že navrhuje kompletní zmrazení technických a sportovních předpisů týkající se motorů V8 na dobu tří let, od čehož si slibuje výrazné snížení finanční náročnosti F1 a ještě větší zájem soukromých týmů, vyvolala tato informace doslova zděšení.
F1 je známa svým rychlým technologickým vývojem a zmíněný návrh je v radikálním rozporu s představami takových týmů, jako například Honda a BMW.
FIA nyní pracuje na systému kontroly a penalizace a plánované zmrazení by mělo vstoupit v platnost v letech 2008 - 2010, přičemž v roce 2011 by měl následovat opětovný zásah do množství paliva, které by mohl vůz během závodu spotřebovat. Tímto krokem by se eliminoval dramatický nárůst výkonu.
Prezentovaný návrh však nepochází z FIA, ale od francouzské stáje Renault, která ho zaslala jako jeden z návrhů v lednu 2005 ke snížení nákladů.
Podle Mosleyho zmrazení předpisů neovlivní zajímavost F1 pro diváky a je tedy přínosem pro všechny zúčastněné.
Opak může být ale pravdou, neboť pokud by v roce 2008 připravil některý tým motor výrazně lépe než konkurence, tři roky by mohli diváci sledovat v každém závodě prakticky stále stejný příběh...
Foto: Renault ČR
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.