Nová kvalifikace pro sezonu 2006 přinesla obapolné ohlasy. Jedni se těší na strategické možnosti a létající vozy v posledních letech nudné kvalifikaci, druzí se obávají přílišné komplikovanosti.
Navíc se objevily spekulace o tom, že by mohl nový systém nabízet možnost, která by původní plán naprosto znehodnotila.
Dosud platné znění stanovilo, že si prvních deset jezdců bude moci dotankovat pouze tolik paliva, s jakým nastoupí do závěrečné části kvalifikace.
Nabízí se tak příležitost, pomalou vytrvalou jízdou při šetření motoru projíždět co nejvíce paliva a v závěru s minimem benzínu v nádrži zajet velmi rychlé kolo. To by ale přineslo manifestační jízdy, nikoliv však rychlá kola všech deseti vozů, která měl nový formát nabídnout.
FIA proto přistoupila k úpravě a zavedla 110% limit nejrychlejšího času toho kterého jezdce. Palivo se mu bude pak před závodem doplňovat pouze za kola s časem maximálně o 10% pomalejším.
Foto: BAR Honda
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.