Nad čerstvým prohlášením šéfa francouzské automobilky Carlose Ghosna zůstává zdravý rozum stát a nabízí se otázka, zda tvůrce jeho proslovu při psaní vůbec přemýšlel.
Kromě plánů a návodů jak dosáhnout strategických cílů automobilky zazněla z úst hlavního šéfa pro tým RenaultF1 velmi nepříjemná věta: „Budeme se dívat, jak se budou věci vyvíjet. Budeme se tím zabývat v roce 2007, pak 2008 a znovu v roce 2009. Dokud bude mít tým výsledky a bude patřit do samé špičky F1, není nad naší přítomností žádný otazník.“
Renault plánuje zvednout produkci v Evropě oproti loňskému roku o 800 tisíc vozů a ovládnout nejen trh s levnými vozy, ale zvýšit svoji prestiž a zastoupení v segmentu luxusnějších vozů. Poslední zveřejněná čísla hovoří o poklesu prodeje a strmému nárůstu dluhu.
Slova Carlose Ghosna o pozorném sledování projektu F1 jsou proto pochopitelná a jeho snahy o restrukturalizaci výdajů celé automobilky na místě. Základní chybou však byla jejich prezentace široké veřejnosti namísto toho, aby tyto otázky Renault řešil za zavřenými dveřmi.
Tým F1 musí najít náhradu za dosavadního sponzora, tabákovou značku Mild Seven a přišel o svoji hvězdu a nejmladšího mistra světa v historii. Pro jednání o sponzoringu nebo kontraktu s jiným špičkovým pilotem je však nezbytná jistota budoucnosti, a tu Ghosn jednajícím stranám rozhodně svým vystoupením nepřinesl.
Stáji tak nezbývá než srdnatě bojovat se silnou a rozmazlovanou konkurencí i s malou důvěrou a podporou mateřského koncernu. Naštěstí se však znovu zdá, že je tým z Enstone ve výborné formě a jako obhájce titulu žhavým favoritem pro letošní sezonu.
Foto: RenaultF1 Team
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.