46letý Rakušan se připojil ke krajanovi Dietrichu Mateschitzovi a bude poskytovat svoje cenné zkušenosti z Formule 1 oběma stájím impéria Red Bull.
Berger převzal 50% akcií týmu Toro Rosso výměnou za 50% akcí své lodní společnosti. Její akcie přechází opačně do vlastnictví Mateschitze, což bude poskytovat známému obchodníkovi nové výhody při celosvětové přepravě.
Gerhard Berger absolvoval v kokpitu vozu F1 celkem 210 Grand Prix, které proměnil v deset vítězství. Pět let také působil jako ředitel BMW Motorsport.
Jeho zkušenosti mají napomoci mladičkému týmu v přerod v konkurenceschopnou stáj. Kromě zatím blíže nespecifikovaného zapojení se do managementu Toro Rosso bude Berger působit jako konzultant i pro tým Red Bull.
„Uvědomuji si, že moje zkušenosti jsou pro Red Bull velmi cenné a pro Toro Rosso ještě více. Těším se na společně strávený čas s Dietrichem Mateschitzem a nové partnerství je důležitým milníkem i pro moji lodní společnost,“ prohlásil Berger.
„Gerharda znám 20 let a byl prvním předním sportovcem, který pil před 18 roky Red Bull, čímž napomohl propagaci a růstu renomé této značky. Mám radost z toho, že nyní budeme našich schopností využívat ve společném podnikání,“ doplnil svého přítele Mateschitz.
Foto: Sutton Motorsport Images
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.