Šéf sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug by už konečně rád ukončil spekulace a komentáře o přestupu Fernanda Alonsa k McLarenu od roku 2007.
Mnozí vyčítají Wokingu, že nalákali Alonsa na finanční stabilitu a budoucnost týmu, konkurenceschopné auto a solidní plat.
Správnost prvního argumentu potvrdil i sám Alonso, který přiznal, že pro jeho další kariéru byla volba odchodu z Renaultu výhodnější.
Norbert Haug však odmítá, že by McLaren tímto krokem a brzkým oznámením přestupu sledoval současně i destabilizaci týmu francouzské automobilky.
„Uzavřené dohody se dají jen velmi obtížně tajit a my chceme být k veřejnosti otevření,“ prohlásil Haug. „Pokud za tím vidí někdo něco jiného, je to jeho věc.“
Na základě dosavadních testů se také nezdá, že by u Renaultu panovala krize, což připomíná i šéf Mercedesu.
Naopak McLaren má zatím se svým novým vozem MP4-21 potíže a časy také povzbudivé příliš nejsou.
Nově ale svitla fanouškům týmu vedeného Ronem Dennisem naděje, objevily se zprávy o tom, že Mercedes brzy nasadí až o 60 koní silnější druhou specifikaci svého osmiválce…
Foto: McLaren Mercedes
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.