Britský tým po dlouhé době musí za své pohonné agregáty Cosworth platit, což je vždy pro rozpočet soukromého týmu nepříjemné. Grove se dostalo do nedávné situace Jordanu a Minardi.
Oba týmy byli jejich vlastníci nuceni po jisté době prodat a Williams nemá nejmenší zájem následovat jejich příkladu.
Spoluvlastník stáje Patrick Head si spolupráci se společností Cosworth pochvaluje: „Náš vztah je v mnoha ohledech snadný a velmi pružný, jejich společnost je hodně podobná naší a mají obrovské zkušenosti s výrobou motorů.“
Druhou stranou partnerství je ale zmíněná finanční úhrada, která v případě podpory automobilky odpadá. Zářným příkladem, který by Williams velmi rád napodobil, je nový tým Super Aguri, jenž je podporován Hondou a bude používat jejich motory F1 zdarma.
„Za Cosworth musíme platit, protože nejsou schopni motory dodávat je zadarmo, ale fungujeme stejně jako ostatní, za zboží poskytujeme plochu pro reklamu. To je náš cíl. Sledujeme situaci kolem nás, ale v první řadě chceme mít konkurenceschopný motor.“
Taková slova jistě majitele a zaměstnance Cosworthu netěší, zvláště když investovali velké prostředky do přípravy nového osmiválce, který se zatím asi příliš ve startovním poli nerozšíří...
Foto: WilliamsF1 Team
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.