Nápad prezidenta FIA Maxe Mosleyho nedávat továrním týmům žádné podíly z prodeje komerčních práv F1 vyvolaly údiv a protiútok u Sdružení výrobců sdružených v F1.
BMW, Renault, Mercedes, Honda a Toyota se i nadále údajně angažují v přípravě konkurenčního seriálu, ale s přislíbením většího podílu peněz týmům se aktivity poněkud omezily a i nadále zůstává u plánů a slibů.
Automobilky utrácí v F1 velké prostředky a pouhá přítomnost na závodech Grand Prix by pro ně měla potom jen minimální přínos ve formě reklamy a poznávání nových technologií a materiálů.
Tiskový mluvčí GPMA nyní prohlásil, že jsou zástupci automobilek slovy prezidenta FIA překvapeni, ale vzhledem k tomu, že nemá Mezinárodní automobilová federace vliv na komerční stránku seriálu Formule 1, budou i nadále finanční otázky řešit pouze s majitelem komerčních práv.
A ta nyní vlastní skupina CVC, přičemž je opětovně plně kontroluje Bernie Ecclestone.
Foto: Renault F1 Team
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.