Přestože má již letošní monopost mistrovské stáje za sebou první testy v minulý týden v Barceloně, oficiální představení si odbyl v Monaku až nyní.
Zatímco loni vsadil tovární tým francouzské automobilky Renault na spolehlivý a rychlý vůz, letos si dali konstruktéři za cíl postavit monopost nejen spolehlivý, ale nejrychlejší.
Design vozu je agresivnější a vývojové oddělení se pustilo při přípravě R26 do nestandardních materiálů, technologií a systémů, které mají napomoci jezdecké dvojici Alonso - Fisichella k obhajobě loňských prvenství.
"Naším jediným cílem je obhajoba loňských prvenství," hodil konkurenci slovní rukavici prezident stáje Patrick Faure. "Do sezony vstupujeme s identickou jezdeckou dvojicí, vedením týmu i konstrukčním oddělením. Všichni pracují na přípravě konkurenceschopného balíku a soustředíme se na opakování loňské úspěšné sezony."
Největší změnou v důsledku předpisů je přechod na osmiválcové motory. "RS26 je úplně nový motor, který byl navržen s cílem využít nových předpisů na maximum," vysvětlil technický ředitel divize motorů Rob White. "Nové předpisy určily minimální hmotnost, základní architekturu motoru a dokonce těžiště, přesto jsme pracovali s oddělením šasi velmi úzce a věříme, že jsme připravili vítězný balík."
Technický ředitel šasi Bob Bell dodal, že konstrukční oddělení využilo kladných aspektů loňského R25 a možností, které přinesl menší motor V8. "Na pohled se změna projeví nejvíce u bočních tanků vozu, ale celá aerodynamika je přepracovaná. Vsadili jsme na agresivnější styl, ale při zachování snadného ovládání vozu, kterým byl loňský podvozek vyhlášený."
Závodní jezdce Alonsa s Fisichellou doplnil nový testovací pilot týmu, úřadující vicemistr GP2 Heikki Kovalainen. "Rok 2006 je pro mne novou výzvou, vše začíná znovu. Renault má potenciál a tým věří tomu, že můžeme loňský úspěch zopakovat. Moje první zkušenosti s R26 byly velmi dobré a řekl bych, že máme k dispozici velmi konkurenceschopný vůz již nyní."
Giancarlo Fisichella se chce letos konečně prosadit do samého čela výsledkových listin a především bojovat o titul mistra světa. "Chci sbírat body, vítězit v závodech a bojovat o titul. Věřím tomu, že nás čeká velkolepá sezona."
Závěrečné slovo pak patřilo šéfovi stáje Flavio Briatoremu. "Naše pravidlo je jednoduché, prvním cílem je mít rychlé auto. Jsme pyšní na náš loňský úspěch, který jsme získali s třikrát menším rozpočtem, než někteří naši konkurenti. Na začátku roku je vždy tým pod tlakem a ani letos to není jiné. Rok 2005 byl fantastický a všichni věříme, že jsme schopni ho zopakovat."
Foto: RenaultF1 Team
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.