Scott Speed bude po mnoha letech dalším Američanem, který se pokusí navázat na úspěchy Maria Andrettiho v královské disciplíně motoristického sportu.
Speed prošel loni seriálem GP2 a přestože nebyl Rosbergovi a Kovalainenovi hlavním soupeřem v boji o titul, pozornost na sebe upoutal především svojí rychlostí, bohužel vykoupenou řadou chyb.
Při oznámení budování juniorského týmu společnosti Red Bull Toro Rosso pak nepřekvapilo, že do jednoho z monopostů byl angažován právě Speed, coby nejnadějnější Američan.
Scottovým týmovým kolegou bude Vitantonio Liuzzi, který zvítězil v posledním ročníku šampionátu FIA F3000, loni testoval Red Bull a má na svém kontě účast i v závodech Grand Prix.
„Liuzzi má pochopitelně více zkušeností než já, proto se od něj budu snažit co nejvíce naučit, ale v závěru sezony už ho chci pravidelně porážet a sbírat body,“ vytyčil si jasný cíl sebevědomý mladík.
O tom, že si přece jen uchovává trochu reálného odhadu naštěstí svědčí pokračování jeho slov: „Celý tým je ve fázi přerodu, musíme si tedy počkat, jak se věci vyvinou a jak dobrý bude náš vůz pro tuto sezonu, přesto jsou body hlavním cílem.“
Připomínáme, že základem Toro Rosso je italské Minardi.
Foto: GEPA pictures GmbH
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.