Čeká nás skutečně tak napínavá sezona, jakou ji odhaduje technický ředitel Williamsu Sam Michael? Bude se o vítězství v závodech Grand Prix reálně ucházet až čtrnáct pilotů?
Sam Michael zkušeně nechce hodnotit vlastní tým ani konkurenci podle dosud dostupných dat z letošních testů. "Je jasné, že skutečný obraz získáme až po prvních závodech sezony 2006, zatím týmy hledají spolehlivost a z toho plynou rozdílné časy," říká Australan.
Zajímá vás kterých sedm stájí má Michael na mysli? Kdo vyzve mistrovský Renault v boji o oba jejich loňské tituly? "Renault bude favoritem, to je jisté, ale to samé platí pro Ferrari a McLaren. K tradičně silné trojici McLaren, Ferrari a Williams se přidali Renault, Honda a Toyota, všechny tyto stáje mohou bojovat o vítězství."
Pokud přemýšlíte nad tím, že vyjmenovaných je pouze šest týmů a který že je to ten sedmý, pak Sam Michael je přesvědčen o tom, že předpokládat invenci Adriana Neweyho až u třetího monopostu Red Bull, který vyjede za rok, je hloupostí.
"I v průběhu sezony se dá konkurenceschopnost vozu pořádně posunout kupředu. Nepředpokládám, že by letošní změny předpisů výrazně ovlivnily rozložení sil, ale o vítězství bude bojovat 6-7 stájí."
Kéž by měl nástupce Patricka Heada na postu technického ředitele Williamsu pravdu, myslím si, že nic lepšího by fanoušky Formule 1 v letošním roce potkat nemohlo…
Foto: WilliamsF1Team
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.