Včerejší slova prezidenta týmu Honda Racing F1 Yasuhiro Wady naznačily, že je budoucnost konkurenčního šampionátu organizovaného automobilkami minulostí.
Wada včera v Barceloně při představení nového vozu Honda RA106 vyslal vstřícné gesto vůči FIA a Bernie Ecclestonemu. Podle představitele stáje Honda je rozepře mezi automobilkami a FIA s Ecclestonem v bodě, kdy se musí hledat společná budoucnost.
Upozornil však, že stále nebylo ze strany Bernieho Ecclestonea, vlastnícího komerční práva k F1, vyhověno všem námitkám vzneseným automobilkami v F1 působícími. "Podobně se situace nezměnila ani ve vztahu kritiky plánovaných změn předpisů a pravidel od roku 2008," upozornil Wada.
"Hlavním důvodem, pro který je Honda v F1, je technika a její posun kupředu, což se neslučuje s plánovanými omezeními ze strany FIA."
"Potřebujeme o tom ještě jednat, převodovka na tři závody, kde je technologická výzva? Komerční záležitosti F1 nejsou naší prioritou."
Přes tato ostřejší slova se dá ale očekávat, že se dříve či později objeví oznámení o tom, že Honda uzavřela smlouvu s FIA a Ecclestonem o pokračování účasti automobilky v F1 i po vypršení současné Concorde agreement...
Foto: Honda Racing F1
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.