Poprvé od roku 1968 se představila Honda ve Formuli 1 s vlastním týmem, motorem i šasi. Slavnostnímu ceremoniálu byli přítomni členové vedení i všichni tři jezdci.
Honda dostála svému slovu o rovnocenném postavení jezdců a do Barcelony nepřivezla jen jedno nové šasi, ale hned dvě. Nikoho nepřekvapilo, že se i nadále barevné řešení vozu odehrává především v bílé barvě, která je pro Honda Racing tradiční. Červená se odvíjí od výrobce cigaret Lucky Strike, jenž zůstává i nadále generálním sponzorem.
Honda má před sebou nejvyšší ambice a cílem je určitě titul mistra světa, šéf stáje Nick Fry však vytyčil cíl pro rok 2006 opatrněji: „Naším cílem je boj o vítězství v závodech.“ Zopakoval svá několikrát proklamovaná tvrzení o tom, jak konsoliduje Honda základy pro budoucí úspěšný vývoj, do čehož patří i angažování dvou špičkových jezdců a dostavba nového špičkového aerodynamického tunelu.
„Rok 2006 značí nové dobrodružství, do kterého se Honda ve světě F1 pouští,“ uvedl Yasuhiro Wada. „Touha po úspěchu a společné práci k jeho dosažení je základem filozofie Hondy, která vždy umožňovala svým inženýrům kontakt se špičkovými sportovními oblastmi, aby nabyté zkušenosti mohli dále uplatnit při vývoji sériových vozů.“
Technický ředitel Geoff Willis zdůraznil, že je RA106 produktem čtyřletého vývoje, během kterého si tým vypracoval vysoké standardy a technické schopnosti. „Jednou z klíčových oblastí byla při vývoji RA106 aerodynamika, která byla u jeho předchůdce na počátku roku 2005 označována za problematickou. Naše výsledky z pozorování v aerodynamickém tunelu nás potěšily a menší motor V8 napomohl lepší integraci do podvozku. Mechanické díly prošly další evolucí, a to včetně již třetí generace naší převodovky z uhlíkových vláken. Honda připravila nový osmiválcový motor, který je výsledkem intenzivní roční práce a s jehož spolehlivostí a výkonem jsme spokojeni.“
Rubens Barrichello přirovnal dnešní prezentaci ke stejně vzrušující, jako před šesti lety s Ferrari. „Honda má v motorsportu fantastické dědictví a je skvělé být její součástí. Nemohu se dočkat prvních jízd a z mých dosavadních zkušeností mám plné právo být pořádně vzrušený.“
Jeho týmový kolega Jenson Button dodal, že tým čeká důležitá sezona. „Při zimních testech jsme toho dosáhli hodně a u všech jsem viděl obrovské úsilí. Věřím, že letošní rok přinese zaslouženou odměnu.“ Brit dodal, že pracuje na své kondici ještě více než kdy předtím a bude po všech stránkách připraven využít potenciálu, který mu vůz RA106 dá k dispozici.
Foto: Honda Racing F1
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.