Nejde v tomto případě o bývalého italského jezdce Pierluigi Martiniho, ale o italského výrobce alkoholických nápojů, který už ve Formuli 1 úspěšně působil.
Stáje hledají náhradu za odcházející tabákové giganty a výrobci alkoholu se dostávají do kurzu hned za telekomunikačními společnostmi.
Martini sponzorovalo v 70. letech minulého století úspěšné týmy F1 Lotus, Brabham a Alfu Romeo. V rallye se prezentovalo ve spolupráci s Fordem a Lancií. Ferrari dnes potvrdilo start nové etapy italského výrobce alkoholických nápojů ve Formuli 1.
"Martini Racing má za sebou 35 let zkušeností v těch nejvyšších motoristických šampionátech, což nám poskytlo možnost detailního poznání citlivého prostředí nápojového průyslu a motoristického sportu," prohlásil Robert Furniss-Roe, ředitel Martini Racing.
Podle dostupných informací však uzavření spolupráce nebude mít výrazný vliv na barevnou úpravu rudého vozu. Tradiční pruhy, kterými se Martini prezentovalo v minulosti, se na novém F2006 neobjeví. Společnost bude prezentována pouze znakem a nápisem, a to na nose vozu Michaela Schumachera a Felipe Massy.
Foto: Scuderia Ferrari
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.