Tým dokončil čtyřdenní test na okruhu Silverstone, kde v upraveném loňském šasi EJ15B testoval nejen nový osmiválec od Toyoty, ale i vlastní převodovku a zadní zavěšení spolu s novými díly pro M16.
Oficiální představení nového a v historii týmu prvního vozu M16 je naplánováno na 3. února. Ve skončeném testu odkroužili Albers a Monteiro navzdory zimním podmínkám přes 1200 kilometrů a sportovní ředitel stáje Adrian Burgess je spokojen.
"Náš test byl přes podmínky na okruhu velmi produktivní. Pracovali jsme s přestupným šasi, ve kterém jsme použili motor, převodovku, zadní zavěšení, elektronické systémy a některé další díly pro připravovaný vůz M16 na sezonu 2006."
Burgess si cení především toho, že nenastaly žádné vážné komplikace a věří v opětovnou spolehlivost nového balíku.
Tým se snaží vyvarovat podobně nepříjemných problémů, jako nekončící přehřívání EJ15 na začátku loňského roku po osazení desetiválcové Toyoty, která nahradila předcházející Ford Cosworth.
Foto: Midland F1 Racing
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.