Loňských 30 testovacích dní mezi zahájením a koncem sezony asi letos zopakováno nebude. Hlavním problémem je stále nesouhlas Ferrari, které požaduje řešit omezení jinou cestou.
„Investice do Fiorana byly obrovské a nechceme je promarnit. Ferrari má o dohodu o omezení testů zájem, ale nechceme limitovat dny, nýbrž najeté kilometry,“ zopakoval stále stejné stanovisko týmu tiskový mluvčí.
Dá se říci, že ostatní stáje o omezení testů stojí, ale je pro ně nepřijatelná loňská situace, kdy 9 týmů dodržovalo dohodu a Ferrari si testovalo kolik potřebovalo.
„Dosud nebyla žádná dohoda potvrzena. Ferrari ji i nadále nechce podpořit a my nemůžeme připustit opakování loňského stavu,“ vysvětlil prezident Toyoty Howett.
Poněkud jiný názor vnesl pak do diskuse šéf Hondy Fry, jenž si myslí, že týmy stejně při testech více času než 30 dní nestráví. „Testy jsou o hodně více efektivní a podle mého názoru nebude nutné 30 dní výrazněji překračovat.“
Foto: Scuderia Ferrari
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.