Zbrusu nový monopost týmu BMW Sauber včera odkroužil první kola na závodní dráze ve Valencii, kde se odehrálo slavnostní představení týmu i vozu.
S dvacetiminutovým zpožděním nakonec vyjel na trať mladší z dvojice závodních pilotů Nick Heidfeld. Prvotním včerejším cílem bylo otestovat všechny systémy, o časy na kolo vůbec nešlo.
„Byl jsem velmi nervózní, jde o start velkého projektu. První kola byla zcela bez problémů a těším se na opravdové testy,“ prohlásil Němec.
O něco méně radostný byl po skončení dne Villeneuve, jemuž přinesla převodovka horkou chvíli hned na začátku jeho dílu prezentace. „Nebyl jsem schopen přeřadit z jedničky výše, ale tým problémy s převodovkou rychle vyřešil a já mohl dále pokračovat.“
Šéf stáje Theissen byl přes drobný problém s převodovkou také velmi spokojen, neboť byl podle něj včerejší den úspěšným začátkem. „Nyní se můžeme pustit do snižování časů.“
Foto: BMW Motorsport
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.