Dnes už bývalý testovací jezdec McLarenu Alex Wurz se ve Williamsu rychle aklimatizoval a s prvními společnými testy v Jerezu byl výjimečně spokojený. Problémem je ale zatím převodovka.
Wurz usednutí do nového vozu vtipně přirovnal k situaci, kdy by si sjezdař Hermann Maier nazul nové boty a nové lyže. "Musel jsem si na auto trochu zvyknout a stejně tak to bylo i s komunikací s mechaniky a inženýry. Ale jinak bylo vše od prvního momentu perfektní a filozofie této stáje je mi vlastní."
Podle Wurze není ve vozech Williams a McLaren výrazný rozdíl, otázkou zůstává samozřejmě motor a pneumatiky.
"Cosworth udělal výbornou práci se svým osmiválcovým motorem a jsem přesvědčen, že budeme mít jeden z nejlepších motorů startovního pole."
Také s gumami Bridgestone byl Rakušan velmi spokojen a narozdíl od Rosberga s minimem zkušeností, je jeho srovnání věrohodnější. "V zatáčkách se chovají proti michelinkám zcela jinak, budu jim muset svůj jezdecký styl trochu přizpůsobit, ale mám z prvních testů s nimi velmi dobré pocity."
Dobrou náladu a očekávání zatím kazí týmu z Grove potíže s převodovkou, která trápí přechodný model FW27C, což je loňský vůz s novým osmiválcovým motorem. Technický ředitel Sam Michael ale věří, že do debutu nového letošního vozu budou veškeré problémy odstraněny.
Foto: WilliamsF1 Team
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.