Nový formát kvalifikace slibuje podle jeho tvůrců řadu vozů na dráze od jejího začátku až po rozuzlení a poznání majitele pole position. Na straně druhé je tu obava ze zbytečné komplikovanosti.
Technický ředitel Hondy Geoffrey Willis na straně jedné novou kvalifikaci vítá, na straně druhé odhaluje její chyby a navrhuje úpravu. Willis očekává od nového formátu ještě větší možnosti taktizování, než dosud při letmých kolech.
„Pro přední jezdce nebude problém startovat z Top10, v jiné pozici budou jezdci na hranici první desítky.“ Deset nejrychlejších totiž nebude moci před závodem dotankovat vozy podle potřeby, naopak jezdci od 11. místa tuto možnost budou mít.
Willis proto předpokládá v závěrečné fázi kvalifikačního měření sil taktizování s palivem a váhou vozu. Proto přišel Geoff s návrhem dodatku. Za každé rychlé kolo odjeté v kvalifikaci by si mohli jezdci dotankovat adekvátní díl paliva.
Rychlé kolo by bylo určeno procentuálním dílem času konečné pole position. Tím by byli piloti ještě více motivováni celou závěrečnou 15minutovku strávit na dráze a současně jezdit velmi rychlá kola.
To však přináší riziko poruchy motoru a při požadavku na spolehlivost dvou závodů tak stojí tým a jezdec před různými možnostmi a řadou voleb.
Z pohledu diváka však nemálo odborníků varuje před přílišnou komplikovaností a dá se říci, že podobná úprava by vnesla do kvalifikačního systému ještě více proměnných a tedy i nežádoucích zkreslení a otazníků.
Foto: BAR Honda
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.