V Monaku včera zasedala Světová motoristická rada. Z výsledků jednání vyplývá, že ke změně orientace budoucího vývoje F1 nedochází, naopak se jedná o potvrzení nastolené koncepce.
Tu představuje prezident FIA Max Mosley a jeho návrhy na zvýšení bezpečnosti a zajímavosti závodů při snížení rychlosti vozů a nákladů týmů. Vše je směřováno nejpozději k začátku sezony 2008, kdy vyprší současná Concorde Agreement.
Z novinek se jednalo především o netradičním zadním spoileru, který je nazýván CDG a který by měl přinést menší přítlak vozů a snadnější předjíždění. FIA pracuje na jeho brzkém zavedení do praxe, týmy však zatím CDG bez řádných testů a ověření odmítají.
I nadále se počítá se slicky místo drážkovaných pneumatik, motory a převodovkami s životností několika závodních víkendů a opětovně se objevily myšlenky jednotné elektronické řídící jednotky, omezení maximálních otáček motoru, zrušení trakční kontroly a zákaz úprav aerodynamiky během závodní sezony.
Zdá se, že osud více dodavatelů pneumatik je v F1 definitivně zpečetěn a vozy budou startovat s gumami monopolního dodavatele, což sníží náklady na testy a FIA bude snadněji kontrolovat rychlost vozů a tím i bezpečnost závodů.
Foto: BAR Honda
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.