Omezení ze strany motorů možná přineslo kromě starostí konstruktérům hnacích agregátů i radost odborníkům na aerodynamiku vozů Formule 1.
Přechod z třílitrových desetiválcových motorů na menší osmiválce o objemu 2400 ccm slibuje větší možnosti na poli aerodynamické účinnosti. Nové motory budou menší, lehčí a jejich chlazení bude přirozeně méně náročné.
Právě tato kombinace by měla umožnit efektivnější využití zákonů aerodynamiky na základě poznatků z roku letošního. Obecně je považován McLaren MP4-20 za vítěze v hodnocení aerodynamické účinnosti, ta však byla pravděpodobně dosažena na úkor spolehlivosti, o čemž mohou svědčit i časté problémy s motorem, dost možná v důsledku problémů s jeho chlazením.
Také nižší hmotnost motoru sehraje svoji roli. Při zachování požadavku minimální hmotnosti vozu 600 kilogramů se tak logicky zvětší hmotnost nutné dodatečné zátěže (vozy dnes váží něco kolem 500 kg), kterou je však možné umisťovat do navrhovaného šasi podle potřeby s ohledem na ideální těžiště vozu.
Foto: McLaren Mercedes
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.