Kolotoč závodů Grand Prix je prakticky světem sám pro sebe a vše je tak nějak v jiné dimenzi. Potvrzují to i následující údaje, nad kterými se nemálo lidí nestačí divit.
Začněme hned u spotřeby. Tým F1 spotřebuje za jediný víkend tolik paliva, kolik by stačilo na roční provoz jednoho osobního vozu při 20 000 najetých kilometrech. Všechny týmy dohromady spotřebují během víkendu na 350 pneumatik.
Motor vozu F1 je složen až ze 3000 součástek a jeho kompletizace trvá asi 60 hodin. I při požadované spolehlivosti dvou víkendů dosahovaly nejsilnější motory výkonu těsně přes 900 koní. Z 0 na 100 km/h zrychlují monoposty za 2,5 vteřiny.
Výkon brzd je však mnohem zajímavější. Z rychlosti 200 km/h zastaví Formule 1 na suché dráze za necelé dvě vteřiny, a to na vzdálenosti pouhých 55 metrů!
Vozy F1 váží kolem 500 kilogramů a na minimální předepsanou hmotnost 600 kg se dovažují.
Aerodynamika a přítlak je alfou a omegou současné Formule 1. Vozy jsou při rychlosti 350 km/h tlačeny k zemi silou 1600 kg na přední a 1100 kg na zadní nápravu.
A jak je to s cenami? F1 je nákladná, to ví každý. Následující údaje uvádíme v Eurech. Výroba motoru údajně přijde na 300 000, převodovka 100 000 a třeba jen pedály stojí 1600 Euro.
Ve voze je umístěno asi 100 čidel, která snímají data, jež jsou ihned k dispozici v počítačích týmu. Po každém kole má stáj k dispozici o 4 MB dat více.
Foto: BAR Honda
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.