Zakladatel stejnojmenné stáje Eddie Jordan odmítá kritiku angažmá platících začínajících jezdců a soukromé týmy podle něj budou Formuli 1 vážně scházet právě v tomto směru.
"Nechápal jsem názory, že je něco špatného na tom, když si jezdci za start v F1 zaplatí," ohlíží se dnes Eddie Jordan, jenž ve svém týmu také angažoval platící jezdce. Obecně je uznáván názor, že jezdci s bohatými sponzory zabírali v mnoha případech místa pilotům, kteří byli daleko lepší a talentovanější.
Noví platící jezdci ale otvírali nové obchodní možnosti a například Takuma Sato a Narain Karthikeyan jsou toho zářným příkladem. Je ale nyní otázkou, zda se oba v F1, do které je přivedl právě Jordan, ještě udrží. "Vážím si jich proto, že měli talent a otevřeli nové obchodní možnosti."
Jordan připomíná, že i sedminásobný šampion Michael Schumacher za svůj debut v Jordanu platil. "Nechal by ho jezdit někdo jiný bez složených peněz? O tom silně pochybuji!"
Známý manažer končí svá slova věšteckou předpovědí: "Kdo si myslí, že může F1 existovat bez celosvětových obchodních vlivů, je úplně vedle."
V podstatě má Eddie Jordan pravdu, když připomíná, že bez soukromých týmů by třeba ani nebyli Schumacher, Alonso a Raikkonen, ale v podstatě je dnes již jedno, jestli stojí za jezdcem sponzor jako Telefonica nebo je od začátku své kariéry v juniorském programu té které automobilky, která je současně jeho sponzorem...
Foto: Jordan Grand Prix
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.