Tovární tým japonské automobilky zaskočil konkurenci, když už dnes představil nový vůz pro rok 2006. Od brzkého nasazení na dráhu si vedení slibuje silnou formu v úvodní části sezony.
Technický ředitel oddělení podvozku Mike Gascoyne prozradil, že vývoj šasi probíhal prakticky celý jeden kalendářní rok. Zatímco ostatní týmy implementují nové osmiválce do upravených letošních šasi, Toyota řeší klíčový přechod na slabší motory jinak a již zítra se kompletně nový vůz TF106 předvede světu při testech v Barceloně.
Do startu prvního závodu je ale času přes tři měsíce a Gascoyne potvrdil, že je to teprve první etapa přípravy: "Následovat budou další fáze, což nám dá výhodu připravit vůz po mechanické stránce a až před prvními závody nasadíme novou aerodynamiku."
Přední část vozu je dalším vývojovým krokem TF105B, hlavní změny se týkají zadní partie a samozřejmě osazeného nového motoru s jen osmi válci a objemem 2400 ccm.
Luca Marmorini, technický ředitel oddělení motorů, zdůvodnil brzké nasazení vozu tím, že si nemohli dovolit vykročit do neznáma na poslední chvíli. "Při současných nárocích na spolehlivost jsme se museli vydat cestou maximálního omezení ztráty výkony kvůli přechodu na osmiválce."
RVX-06 byl poprvé testován už v březnu letošního roku a zatím s ním tým najezdil při testech více než 2000 kilometrů. "Hodně běžných dětských nemocí jsme již vyřešili," spokojeně dodal Marmorini.
S novým vozem se tento týden ve Španělsku představí závodní jezdci Trulli a Ralf Schumacher, v testech budou ale postupně spolupracovat i Ricardo Zonta a Olivier Panis.
Foto: Toyota Racing
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.